Tillbaka i skolbänken

Haft en lång dag idag. Tillbaka i skolbänken efter 9 veckors praktik. Började med att träffa basgruppen och handledare för genomgång av MS och Parkinsons. Därefter blev det att läsa och skriva om höftfrakturer, har handledsfrakturer och omvårdnad kring det och gips. Sedan var det dags för föreläsning, colorektal cancer och akut buk. Föreläsningen om cancer var mycket intressant. Men att ha föreläsning på eftermiddagen när man varit igång hela dagen är ganska värdelöst :S Det kommer bli en tuff sista del av terminen. Ska läsa sjukdomslära som man kanske kan räkna ut genom ovanstående genomgångar. Men det ska faktiskt bli himla kul! Nu får jag äntligen koppla ihop praktiken med teorin. Det är ju faktiskt så att man måste ha båda delarna. Och jag har fått så himla mycket på min praktik, den var verkligen hur bra som helst! Så jag har mycket att reflektera över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0